Το επόμενο επίπεδο του φορητού gaming

Οι συσκευές iPhone και iPod Touch της Apple θέτουν σε αμφισβήτηση την κυριαρχία σειράς ετών της Nintendo και της Sony στο φορητό gaming.

Οι δύο ιαπωνικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πλέον έντονο ανταγωνισμό στην αγορά των φορητών παιχνιδομηχανών, παρά τις πωλήσεις εκατομμυρίων συσκευών σε όλο τον κόσμο. Ο Φιλ Σίλερ, διευθυντής μάρκετινγκ της αμερικανικής εταιρείας ανέφερε ότι η Apple έχει ουσιαστικό πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό λόγω του μεγάλου αριθμού διαθέσιμων τίτλων. «Το PSP έχει σήμερα 607 τίτλους, το DS έχει 3.680, ενώ το iPhone OS έχει 21.718» επεσήμανε.

Επιπλέον, η Apple κυκλοφόρησε εκ νέου τις συσκευές της με ταχύτερους επεξεργαστές και λειτουργικά συστήματα τρίτης γενιάς που τους επιτρέπουν να χειρίζονται πολύπλοκα και απαιτητικά βιντεοπαιχνίδια. Επιπλέον, λόγω της συμβατότητας μεταξύ των συσκευών της Apple, η πλειοψηφία των 21.000 παιχνιδιών δεν εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατόητες του νέου hardware των συσκευών της Apple.

Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, οι φίλοι των βιντεοπαιχνιδιών είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν από πρώτο χέρι την αλλαγή στο τοπίο του φορητού gaming. «Έχω αγοράσει το Nintendo DS και το iPod Touch και πραγματικά, παίζω περισσότερο με το iPod γιατί το έχω πάντοτε μαζί μου», δήλωσε ένας χρήστης.

Η Nintendo προς το παρόν προσπαθεί να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα που δημιούργησε η πτώση των πωλήσεων του DS κατά 15% το τελευταίο έτος, την ώρα που τα iPhone και iPod Touch διπλασίασαν τις δικές τους πωλήσεις. Μεγάλη συμβολή στην επιτυχία αυτή έχει και το App Store της Apple, που καθιστά τα παιχνίδια εύκολα στην πρόσβαση, την ώρα που όλο και περισσότερες γνωστές εταιρείες του χώρου αναπτύσσουν παιχνίδια για τις πλατφόρμες της Apple, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το προφίλ της.

Ο Τζάστιν Κούμπιακ, στέλεχος της Electronic Arts, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής και διανομής βιντεοπαιχνιδιών, εξήγησε τα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας της Apple για την εταιρεία του. «Δημιουργείται μια πολύ καλύτερη οικονομική κατάσταση για εμάς, γλιτώνουμε έξοδα συσκευασίας και διανομής. Όλος ο κόσμος κινείται προς αυτή την κατεύθυνση», ενώ προέβλεψε ότι οι εταιρείες θα ξεκινήσουν να προσαρμόζουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα για την ικανοποίηση των καταναλωτών σε ότι αφορά την ψηφιακή διανομή.

Η Nintendo και η Sony λαμβάνουν υπόψη αυτές τις μεταβολές. Η πρώτη εγκαινίασε τον Απρίλιο το DSiWare, τη δική της υπηρεσία online διανομής παιχνιδιών για το DS, ενώ η Sony κυκλοφόρησε το PSP Go, την κονσόλα με δυνατότητες wi-fi και της δικής της υπηρεσίας αγοράς τίτλων, που περιλαμβάνει μάλιστα ειδικό section φθηνών βιντεοπαιχνιδιών. «Πρόκειται για μικρότερους τίτλους που είναι πολύ εύκολο να παίξει κάποιος», εξήγησε ο Αλ Ντε Λεόν, στέλεχος της Sony στις ΗΠΑ, ενώ επεσήμανε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να παράγει τίτλους blockbuster όπως το God of War και το Grand Theft Auto.

http://bit.ly/07wucaf

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο